0item(s)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Product was successfully added to your shopping cart.

F.A.Q. - Bestellingen

FAQ bestellingen


Bezorgen

❱ ❱ Algemeen

Bij Bulkbike.nl heb je alleen de mogelijkheid om je bestelling te laten bezorgen. Nadat je je bestelling hebt samengesteld vul je het afleveradres in Nederland of België in. Let op dat je hier de juiste gegevens invult, deze gegevens worden namelijk gebruikt door onze vervoerder. Jouw bestelling wordt na plaatsing zo snel mogelijk verwerkt en bij een van onze vervoerders aangeboden voor aflevering bij jouw thuis. Bijna alle artikelen worden binnen 1 werkdag verstuurd. Houd er rekening mee dat de snelheid van de levering van meerdere factoren afhangt. Wegens levering uit diverse distributiecentra, kan het voorkomen dat jouw samengestelde bestelling een dag langer on de weg is. Hier krijg je dan aan het einde van de dag een melding over.
Je ontvangt per e-mail een bericht wanneer je bestelling gereed is om verstuurd te worden.
Afhankelijk van de vervoerder worden pakketten van maandag t/m vrijdag geleverd. Uitzondering zijn speciale (feest)dagen.

Let op: Wij bezorgen niet aan afhaalpunten en niet aan postbussen!

❱ ❱ Wanneer wordt mijn fiets bezorgd?

Houd er rekening mee dat rond de feestdagen en in de winterperiode (september t/m februari) fietsen soms een wat langere levertijd kunnen hebben dan gebruikelijk.

Fietsen in doos

Een fiets in een doos wordt binnen enkele werkdagen bij je thuis bezorgd. Dit zal over het algemeen 1 tot 3 werkdagen zijn. Let op, dit is een richtlijn en geen garantie. Je ontvangt altijd een Track&Trace link van de transporteur, waarmee je de bestelling online kunt volgen.

❱ ❱ Kan ik mijn fiets op een ander adres laten bezorgen?

Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om een factuuradres en een afleveradres op te geven. Let op: Het is niet mogelijk om aan een postbus adres of afhaalpunt te leveren. Houd hier rekening mee tijdens het bestellen.

❱ ❱ Hoe kan het dat mijn Track & Trace code niet werkt?

Je ontvangt zodra je bestelling klaar staat voor verzending een Track & Trace code van onze bezorgservice. Deze code wordt vaak in de avond geactiveerd waarna deze te gebruiken is om je pakket te traceren. Houd er dus rekening mee dat je code vaak niet direct actief is en probeer op een later tijdstip nogmaals te checken. In de ochtend op de afleverdag moet de code actief zijn.


Retourneren of annuleren

❱ ❱ Wanneer mag iets retour?

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

❱ ❱ modelformulier downloaden

❱ ❱ Voorwaarden voor retourneren

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

❱ ❱ Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

❱ ❱ Retourprocedure en adres

Voorzie het retour te sturen pakket van een ontvangen factuur of pakbon van Bulkbike.nl en zorg dat het artikel volledig (incl. alle bijgeleverde accessoires, e.d.) in ongebruikte en onbeschadigde staat naar ons wordt toegezonden. Wij verzoeken je om het retouradres over uw eigen adresgegevens heen te plakken en een pakbon of factuur in het pakket toe te voegen. Zonder complete gegevens kan je retour niet verwerkt worden! Zodra je bestelling bij ons retour is en verwerkt ontvang je daar bericht over per email en het aankoopbedrag zal per omgaande teruggestort worden op je rekening. (bankrekening of creditkaart waar je de bestelling mee hebt afgerekend)

Retourzendingen kunnen verstuurd worden naar:

Bulkbike.nl

Apolloweg 220
8239DB Lelystad
☎ 0320-219483
klantenservice@bulkbike.nl

Je retour kan je ook afgeven bij onze afhaalbalie in Lelystad (zelfde adres). Zo voorkom je onnodige verzendkosten.

Fietsen retourneren

Bij een fiets ligt de retourprocedure iets gecompliceerder. Mail of bel in dit geval met Bulkbike.nl om e.e.a. in goede banen te leiden. Het retourneren naar Bulkbike.nl van diverse doosfietsen die door de fabrikant zijn geleverd is niet mogelijk. Deze retourneer je naar de fabrikant nadat je een bericht per e-mail van ons hebt ontvangen met instructies over de retourprocedure en de contactgegevens van de fabrikant.

❱ ❱ Annuleringen van bestellingen

Wij streven er naar je bestelling direct te verwerken. Indien aankopen geannuleerd worden vóór verzending, dan worden eventueel gemaakte kosten aan je doorberekend, zoals o.a. rij- en vervoersklaar maken van een fiets, reserveringskosten, speciale bestellingen, etc. Indien aankopen geannuleerd worden tijdens de verzendprocedure kunnen wij deze uitsluitend als retour behandelen. Je dient er rekening mee te houden dat een groot deel van de bestellingen geheel automatisch wordt verwerkt. Dit betekend dat je goedgekeurde bestelling (na ontvangst betaling) veelal binnen enkele minuten al in het distributieproces zit. Deze bestelling kan dan niet meer worden tegengehouden. Je kan deze volgens de normale procedure retour sturen.

❱ ❱ Wat moet ik doen bij beschadiging aan mijn artikel?

Vergeet niet bij ontvangst van je bestelling direct te controleren of de goederen onbeschadigd bij je afgeleverd zijn. Meld onvolkomenheden direct aan de bezorger! Achteraf valt niet meer te controleren wanneer een beschadiging ontstaan is en kan Bulkbike.nl niet aansprakelijk worden gesteld voor transportschade. Op het moment dat er een beschadiging geconstateerd wordt die niet afkomstig kan zijn van transport (bijvoorbeeld een kras terwijl de doos onbeschadigd en heel is), dient er contact te worden opgenomen met de klantenservice van Bulkbike.nl. Wij ontvangen in dat geval graag een e-mail op klantenservice@bulkbike.nl met een (duidelijke) foto van de beschadiging. De klantenservice zal dan met jou kijken naar een passende oplossing hiervoor.


Reeds geplaatste bestellingen

❱ ❱ Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of aanvullen?

Zodra u uw factuur heeft ontvangen kan de bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. Zorg er dus voor dat je de bestelling goed controleert voordat je deze bevestigd / betaald.

Klantenservice

Heb je meer informatie nodig? Neem contact met ons op via e-mail (klantenservice@bulkbike.nl).